Header Blog & Channel
                                      


                   

Tips Untuk Menarik Pengunjung ke Blog Korang Dengan Lebih Lama

Pernahkah korang berfikir, Kenapa entri blog korang dan artikel korang susah dibaca? Ramai daripada korang mulakan memblog dengan pengenalan diri. Tidak mengapa, tetapi ini mungkin menyakiti korang selepas korang mempunyai sejumlah besar blog post. Jadi, korang faham?
Korangperlu untuk memulakan blog dengan pengenalan supaya dikenali semua orang. Kemudian  korang dan blog korang mesti menjadi popular. Ini adalah penyelesaian yang baru. Tetapi, orang yang sudah melakukan pekerjaan mereka ke blog mereka, Apa yang mereka perlu dilakukan?

Korang mempunyai kandungan yang baik dalam blog korang. Dan kandungan yang tidak mampu untuk menunjukkan kepada pembaca korang , kerana ia berada di dalam dan di dalam dalam blog  korang . Jadi, di sini ada beberapa tips untuk menunjukkan kualiti baik korang di dalam blog  korang.

Penempatan bar navigasi di atas:  korang  perlu meletakkan beberapa menu bar navigasi ke atas header blog korang dengan link tertentu. Jangan lupa bukan sahaja link, ia harus menarik untuk menarik peminat pembaca setia. Dan navigasi ke pos blog korang atau label yang berbeza.

Widget rawak: Cuba untuk meletakkan widget pos rawak ke blog korang . Ini membantu pembaca  korang untuk melihat widget rawak sama ada, mereka adalah lebih tua atau baru dalam blogger.

Buang widget yang tidak berguna: Jika korang mempunyai beberapa widget yang tidak berguna kepada blog korang , lebih baik cuba untuk mmebuangnya. Kerana blog korang akan menjadi berat dan pembaca setia korang tidak boleh mengakses blog korang dengan sempurna.
Jika pembaca korang klik mana-mana pautan dalaman yang lain blog post korang , maka kebanyakan pengunjung tidak sabar dan keluar dari blog korang atau terus menutup tetingkap blog korang .

Halaman navigasi:  Korang menunjukkan tempat nombor halaman navigasi widget untuk menunjukkan nombor sebenar laman blog korang . Sama ada, mereka boleh terus lompat ke blog post korang. Dan post korang lebih tua akan dikaji semula. Tetapi, korang perlu memastikan bahawa widget korang mesti direka dengan baik dan berkesan.

Link ke pos terdahulu: Masa-masa, korang perlu menghubungkan blog post korang yang lebih tua dengan topik ciri-ciri semasa. Jika korang mendapat topik dan korang masih ingat post yang terdahulu, sudah tentu korang boleh mengaitkan ia pos korang dalam artikel baru korang .

Search bar: tempat Search bar memang penting sama sekali. Pembaca korang boleh mencari apa sahaja yang mereka mahu dari blog korang . Mereka boleh mencari topik mereka dan  korang Juga gembira mereka juga gembira :)

Pos berkaitan:  Korang perlu meletakkan widget pos berkaitan dengan setiap blog post. Dan post  korang lebih tua boleh dilihat oleh pembaca setia korang . Cuba untuk meletakkan link tidak gambar dengan thumbnail.

Pengurusan Peraduan: Ia adalah cara yang sangat menggerunkan untuk mentakrifkan semula artikel lama dan baru korang . Sebagai contoh, saya baru sahaja melancarkan Peraduan pengulas Top dan juga saya mengumumkan pemenang.

Lihat pautan ini untuk melihat hasil peraduan. Korang boleh mendapatkan komen dan mendapatkan pandangan pos yang terdahulu. Pembaca cuba mengulas lanjut. Di jalan yang mengulas banyak pengunjung pergi ke komen dalam pos dalaman korang .

Menyelesaikan isu-isu yang ditanya: Jika korang telah mengulas dalam pos dalam blog korang. Dan meminta untuk menyelesaikan masalah blog orang lain, korang perlu menolong, dengan cara itu, dorang akan seronok berkunjung ke blog korang.

Mengulas ke blog lain: Jika korang mendapati artikel berkaitan dalam blog lain,  korang boleh membuat pautan ke blog korang dengan kata-kata semangat seperti, Kami mempunyai artikel yang sama! 

Tambah lain widget:  Korang boleh meletakkan widget dihubungkan ke blog korang seperti pos popular, recent comments, dll.

Di atas adalah beberapa tips saya. Hanya berkongsi fikiran korang melalui komen. Merasa bebas untuk mengambil beberapa tindakan tentang topik ini.

No comments: