Header Blog & Channel
                                      


                   

Blogger melancarkan Designer Templat baru

Blogger baru-baru ini telah melancarkan satu rekaan template baru. Ini adalah salah satu ciri menggerunkan penulis blog. Ciri baru ini mengandungi HTML / susun atur penyuntingan, Templat reka bentuk dan warna setiap fon penyesuaian. Sekarang korang boleh mereka bentuk template korang sendiri sendiri dengan pengetahuan daripada CSS.

Ciri ini tidak akan mengubah apa-apa selepas korang mereka cipta template baru. Korang boleh menyesuaikan setiap susun atur, latar belakang, teks, warna, fon dan penempatan widget. Sebenarnya, ia memberikan sedikit manfaat kepada korang. Korang tidak perlu untuk meletakkan kredit pada footer blog korang kerana template direka dengan susun atur yang berbeza sepenuhnya. Dan juga ia meningkatkan kelajuan loading blog korang.

lihat lebih banyak info di Blogger Buzz


Menggunakan desainer template


Log on to Blogger.com

Klik Layout dan korang akan melihat tab Template Designer

Dan setting template baru korang .


Korang boleh melihat pilihan di sebelah kiri page. 
Pilih template sampel, dan mula mengedit latar belakang, susun atur. Korang boleh menambah CSS dalam Pilihan bersambung. Korang  boleh melihat preview di bawah pilihan penyesuaian. Cubalah keluar. korang akan menyukainya. Merekabentuk template baru dari ciri ini dan memberikan ia secara percuma kepada penguna setia blogger. Jadi, mula mereka bentuk template. Dan jangan lupa untuk berkongsi pandangan Korang .

No comments: