Header Blog & Channel
                                      


                   

5 Perkara BestFriend 4ever perlu lakukan bersama

kOrang ada bestfriend (BF)?? kalau tak ada sila pastikan kOrang ada paling kurang seOrang. Bestfriend adalah orang yang super duper teramat penting OfkOs jangan bandingkan dengan ikatan kekeluargaan. if yOu gOt One, sila kasih sayang cinta dan jaga yOur bestfriend macam kOrang jaga diri sendiri.


Tapi tahukah kOrang, ada 5 perkara yang bestfriend lakukan bersama





1. Ke mana jua bersama 
Kalau dah bergelar bestfren, ke mana kaki melangkah, pasti ada BF di sebelah. Dah macam kembar. Ke hulu ke hilir utara selatan timur dan barat mesti bersama. Ahak, kalau yang super BF esp perempuan, mandi pun nak bersama. cari BF dulu buat teman, nak g librari kena bawak BF, nak lepas tensen kena ada BF malah ada sampai dah nak kawen pun kena BF ada kat sebelah.


2. Bercerita bersama 
Pentingnya BF bila kOrang mahu berkOngsi cerita. kOrang ada cerita yang best dan perlu di kOngsikan. Nak cerita pada mak ayah, macam mereka dah terlebih umur, nak cerita pada abang atau kakak, ayooo maaa, kang aku digelar gatal tak kena tempat, nak cerita pada rakan sekerja macam tak kena je, kang tak pasal pasal kata aku gay. Then, bestfren is the best persOn yang kOrang akan cari. Tahu kenapa, sebab bestfren adalah orang paling memahami kOrang, kehendak dan perangai kOrang. Bestfren adalah Orang yang kOrang percayai. Then, kOrang akan rasa free bila nak ceritakan dan berkOngsi sesuatu dengan bestfren kOrang. Cerita korang tak perlu kaver kaver dan straight to the point. nice rite:)


3. Rindu benda yang korang lakukan bersama 
Bila sebutnya bestfren, mesti banyak gila benda yang korang buat bersama. Time to time, semua benda yang korang buat bersama akan jadi kenangan, tak kira benda pahit atau benda manis. Korang akan ingat saat korang gelak ketawa berdekah masa korang spy girl cun atau boy hensem di kafe setiap hari rabu. Takpun, korang pasti akan rindu gila masa korang tengah gaduhh besar gara gara bestfren korang terlupa beli makan masa dia keluar dating dengan pakwe or makwe dia. Masing masing kawan akan ada masing masing punya perangai dan korang sure rindu perangai bestfren korang masa dia dalam kelas. Huuuaaaa, awesome 


 4. Benci orang pun kena bersama 
Yeahhhhh, sure punya kalau korang benci seseorang korang akan cerita pada bestfren. Again, bestfren adalah orang yang faham korang. Yet, kalau bestfren korang tak benci orang yang korang benci pun, atleast korang nak bestfren korang mengiyakan apa yang korang kutuk pada orang yang korang benci. Then, baru korang rasa yang korang ada geng dan rasa benci korang tu bukan satu kesalahan. sangatle tricky. 


 5. Makan bersama 
Yeahhhh, ini adalah perkara asas yang bestfren mesti lakukan. Korang takkan dipanggil bestfren kalau korang makan asing asing. dan kalau korang nak tahu, saat nak menentukan yang bestfren korang terasa hati atau taknak lagi kawan korang adalah bila dia asyik menolak pelawaan korang untuk makan bersama. Ataupun tetiba dia keluar makan dengan orang lain dan biarkan korang terkontang kanting cari makan sorang sorang. Haha, dunt worry, kalau dia still bestfren korang, korang akan dapat makan dengan dia semula. :)


hoho... semOga terhibur.. :p

No comments: