Header Blog & Channel
                                      


                   

Shah Rukh Khan-Kajol Rayakan 20 Tahun Filem Dilwale Dulhania Le Jayenge


Mesti korang pernah tonton citer ni kan pada suatau masa dahulu ataupun sekarang,
mungkin ada yang tak sangka, filem ni, dah sampai 20tahun bermain di televisyen mahupun internet

 Pasti tidak ada yang menjangka jika Shah Rukh Khan dan Kajol adalah pasangan termanis di Bollywood. Chemistry kuat yang ditampilkan keduanya, membuat setiap adegan yang mereka mainkan bersama terasa nyata di mata penonton.

Pasangan ini mula terkenal sejak bersama-sama berlakon dalam film Kuch Kuch Hota Hai yang populer di tahun 1998 silam. Sejak itu, hampir semua orang yang menyaksikan mereka beradu akting, selalu mengharapkan keduanya menjadi pasangan di kehidupan nyata.

Dilwale Dulhania Le Jayenge.


 Namun, tidak banyak yang tahu jika sebenarnya Kajol dan Shah Rukh Khan telah dipersatukan sebagai pasangan pertama kali dalam film Baazigar pada 1993. Namun yang paling fenomenal adalah duet Shah Rukh Khan dan Kajol dalam film Dilwale Dulhania Le Jayenge.

Dilwale Dulhania Le Jayenge dikeluarkan pada 20 Oktober 1995. Film ini berkisah tentang dua muda mudi, Raj (Shah Rukh Khan) dan Simran (Kajol) yang jatuh cinta saat keduanya sama-sama melakukan perjalanan ke Eropah. Sayangnya, kisah cinta mereka terhambat kerana Simran rupanya telah lama dijodohkan dengan anak teman ayahnya.

Selain Shahrukh Khan dan Kajol, film Dilwale juga akan dibintangi Varun Dhawan.

Selasa (20/10/2015), Dilwale Dulhania Le Jayenge genap berusia 20 tahun. Untuk merayakannya, Dilwale (film terbaru Shah Rukh Khan dan Kajol), Rohit Shetty membuat video penghormatan.
Video ini mengulang beberapa adegan manis, romantis serta lucu dari Raj dan Simran yang dilakonkan sendiri oleh Shah Rukh Khan dan Kajol, dalam tayangan dua setengah minit itu.

Shahrukh Khan dan Kajol yang tengah shooting film Dilwale membuat video khusus untuk memperingati 20 tahun film fenomenal Dilwale Dulhania Le Jayenge.

Khususnya dalam adegan ketika Raj akan memberikan setangkai mawar pada Simran. Tapi rupanya, mawar merah itu hanyalah lelucon yang di dalamnya terdapat belon air dan membuat wajah Simran basah.

Romantisme pasangan Kajol dan Shah Rukh Khan bakal segera kembali di nikmati dalam film terbaru Dilwale yang akan tayang 18 Desember 2015 mendatang.

No comments: