Header Blog & Channel
                                      


                   

Cara untuk Meningkatkan Pendapatan melalui Affiliate

Kebanyakan usahawan internet mendapat pendapatan daripada program affiliate. Program affiliate adalah cara yang baik untuk menjana wang online dengan mempromosikan link affiliate. Ini juga adalah cara untuk memaksimumkan pendapatan online korang. Korang akan dibayar jika sesiapa menandatangani atau membuat apa-apa pembelian melalui link affiliate korang. Tetapi, kebanyakan orang tidak dapat untuk mempromosikan link affiliate mereka kerana tidak mempunyai idea untuk mengembangkannya. Memandangkan ini, saya ada beberapa tips yang berkesan untuk korang yang boleh mendapat sambutan melalui program affiliate:

Promosi via Forum

Forum memainkan peranan yang penting untuk mempromosikan link affiliate korang. Korang hanya perlu aktif dalam forum khusus dan letakkan pautan affiliate sebagai tandatangan.


Mengunakan Blog/Website


Jika korang adalah blogger yang bagus, korang mesti mempunyai pengalaman dalam blog. Cuba untuk mempromosikan link affiliate korang bagaimana korang mempromosikan blog korang. Syarikat affiliate menyediakan pelbagai banner animasi menarik. Gunakan banner affiliate di tempat yang terbaik yang senang dilihat di dalam blog korang dimana pengunjung korang dengan mudah boleh melihat sepanduk affiliate. Post tentang program affiliate korang boleh melihat tentang tawaran korang melalui peti masuk e-mel mereka!


Bertukar-tukar link

Laman web bookmark sosial popular seperti Facebook, Twitter, myspace boleh mempromosikan perniagaan korang.

Korang hanya perlu memberi tumpuan kepada kata-kata korang supaya orang yang membaca mudah terasa yakin.. seperti contoh dibawah:

Hei kawan, web ini perkhidmatan hosting termurah pernah saya lihat!




Perkongsian dan Ganjaran

Semua orang mungkin tidak mempunyai cukup wang untuk membeli perkhidmatan dengan harga yang tinggi. Jadi, korang perlu membuat tawaran bagi tanggapan sesetengah. Cuba untuk mempromosi kepada orang yang mencari perkhidmatan yang berkaitan dengan affiliate korang. Memberitahu mereka untuk menempah atau membeli perkhidmatan melalui link affiliate korang. Mereka juga akan berkongsi tentang program ganjaran korang kepada ramai orang dan korang akan menerima banyak sign up affiliate (s).

Mempromosikan Artikel 


Tetamu yang datang boleh meningkatkan personaliti blog korang contoh seperti "Alexa". Kebanyakan penulis blog tidak membenarkan memasukkan link affiliate ke tempat-tempat tertetu. Jadi, korang perlu menggunakan tapak artikel penulis untuk hantar artikel korang dan letakkan link affiliate korang pada kotak chat, seperti "Cbox". Tetapi korang mesti menghantar kandungan yang berkaitan dengan affiliate korang. Sebagai contoh, jika affiliate korang yang berkaitan dengan web hosting, maka korang mesti mencatat mengenai web hosting.

Ini adalah cara yang berkesan di mana korang boleh mempromosikan link affiliate korang dan menjana wang. Sebaik sahaja korang mendapat berjaya dalam pemasaran affiliate, korang akan mendapat wang yang cukup untuk membuat jualan yang baik dan mempromosikan link affiliate korang sekali lagi.


No comments: